Perchezitii la 2K Telecom

Procurorii fac percheziţii la firma 2K Telecom, care aparţine lui Alexandru Ghiţă, fratele omului de afaceri Sebastian Ghiţă. Percheziţiile mai vizează şi o firmă din Voluntari, judeţul Ilfov. Descinderile au legătură cu o licitaţie de la Ministerul Educaţiei, din 2013.

Procurorii fac verificări în legătură cu un contract care se referea la programul "Internet în şcoala ta", încheiat cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării, în 2013.

 

Proiectul era finanţat integral din fonduri europene. Valoarea proiectului este de 33 de milioane de euro.

Proiectul vizează conectarea la internet a 2.446 de şcoli din zona rurală şi mic urbană.

Percheziţiile mai vizează şi o firmă din Voluntari, judeţul Ilfov, SC Avitech Co. SRL.


De-a lungul anilor, Guvernele României au aruncat cu bani în stânga şi în dreapta pe proiecte nefuncţionale. Este şi cazul Ministerului de Interne, care a dat 4,7 milioane de euro pe un Call Center care nu funcţionează. Firma care ar fi trebuit să realizeze acest proiect este deţinută de fratele deputatului Sebastian Ghiţă.

În 2009, Ministerul Afacerilor Interne a încheiat un contract pentru dezvoltarea reţelei de voce şi date a instituţiei cu firma 2K Telecom, deţinută de Alexandru Ghiţă. Mai exact, fratele lui Sebastian Ghiţă s-a angajat să realizeze un sistem Call Center în cadrul unui Centru de Contact cu societatea civilă şi cetăţenii, pentru aproximativ 4,7 milioane de euro. 

Firma lui Alexandru Ghiţă nu şi-a respectat însă obligaţiile. A modificat 11 acte adiţionale prin care a prelungit termenul de execuţie de la 2 ani la 5 ani.

"Perioada mare de derulare a acestui contract are ca efect uzura morală a echipamentelor şi a soluţiilor software alese, situaţie care generează cheltuieli suplimentare de upgradare. Contractul conţine neconcordanţe cu privire la stabilirea perioadei de garanţie", se arată într-un raport al Curţii de Conturi.

De altfel, firma fratelui lui Sebastian Ghiţă a solicitat şi suma de aproximativ 100.000 de euro pentru serviciile de mentenanţă, garanţie şi suport, lucru care este ilegal.

"Centrul de Contact este proiectat ca un Call Center – interfaţă unică de acces la informaţii pentru societatea civilă şi nu are ca efect creşterea capacităţii de comunicare în cadrul MAI. Din faptul că sistemul Call Center nu este funcţional în prezent, rezultă că nu au fost atinse obiectivele generale prevăzute în caietul de sarcini", mai precizează Curtea de Conturi.

Şi nu este singurul caz de acest fel la MAI. În 2010, Ministerul a încheiat un contract cu firma Ericsson Telecommunications Romania, pentru realizarea unei reţele de comunicaţii interne voce-date pentru care a plătit aproximativ 8,7 milioane euro. Curtea de Conturi arată că, deşi proiectul trebuia terminat în 20 de luni, contractul a fost extins prin acte adiţionale pe o perioadă de 5 ani şi 5 luni.

 


Sursa: www.realitatea.net

left