Magistrala de metrou M5 prinde contur

În curând Bucureştiul va avea o nouă linie de metrou, M5. Magistrala 5 de metrou între Eroilor şi Râul Doamnei, care va fi continuată ulterior spre Pantelimon, este finanţată din fonduri structurale nerambursabile. Aceasta va fi prima magistrală de la zero construită în Bucureşti după Revoluţie şI va deservi peste 300.000 de bucureşteni.

TBM-urile (tunneling boring machine) care forează galeriile metroului din cartierul bucureştean Drumul Taberei au finalizat săpăturile între viitoarele staţii Academia Militară, din zona Răzoare, şi Râul Doamnei, potrivit unui comunicat publicat de Metrorex pe site-ul propriu.

În a doua jumătate a lunii martie, cele două utliaje vor relua săpăturile, de data aceasta pe traseul Râul Doamnei-Eroilor.

“Termenul preconizat pentru darea în folosinţă a tronsonului Râul Doamnei – Eroilor 2 este al doilea semestru al anului 2016”, potrivit Metrorex.

Pentru acest tronson, Metrorex a sem­nat în 2011 un contract cu firmele constructoare Astaldi (Italia), FCC Construccion (Spa­nia), Delta ACM 93 (România) şi AB Construct (România), valoarea lucrărilor ridicându-se la 215 milioane de euro fără TVA, adică un cost de cira 34,6 milioane de euro pe kilometru.

Magistrala 5 de metrou între Eroilor şi Râul Doamnei, care va fi continuată ulterior spre Pantelimon, este finanţată din fonduri structurale nerambursabile. Aceasta va fi prima magistrală de la zero construită în Bucureşti după Revoluţie şI va deservi peste 300.000 de bucureşteni.

left