EXTERN

Category: EXTERN

Oficialii UE au decis: Prea tarziu pentru Grecia

Oficialii europeni au respins cererea Greciei de a fi păsuită cu datoria pe care o are față de creditorii internaționali. „Prea târziu!” - a spus șeful Eurogrup ca răspuns la scrisoarea pe care premierul Tsipras o trimisese la Bruxelles.

În ceea ce privește negocierea unui nou acord - o altă propunere a Atenei -, discuțiile pot începe după ce se va ține referendumul de duminică, a mai spus șeful Eurogrup.

Read more: Oficialii UE au decis: Prea tarziu pentru Grecia

  • Written by Redactor

Category: EXTERN

Tanc implicat într-un accident în Germania

Sunt multe lucruri pe care trebuie sa le retii cand inveti sa conduci, dar o regula destul de buna este “nu te baga in fata unui tanc” comenteaza BBC, care informeaza ca asta s-a intamplat unei tinere de 18 ani ce isi conducea masina Toyota Yaris in districtul german Lippe.

Potrivit politiei locale, ea a intrat in fata unei coloane militare britanice ce circula pe o centura ocolitoare special intarita, deoarece este folosita des de fortele britanice stationate in apropiere pentru a transporta tancuri si alte vehicule blindate.

Conducatorul tancului, un militar de 24 de ani nu a reusit sa opreasca la timp tancul Challenger 2.

Din fericire, soferita incepatoare a scapat fara nicio rana si echipajul tancului a scos-o nevatamata din masina.

 

Automobilul, insa, a suferit daune de 12.000 de euro, mai scrie BBC.

  • Written by Adriana Jarnea

Category: EXTERN

Vant puternic în Belgia şi Olanda

 Furtuni puternice au lovit vestul Europei. Viteza vântului a atins pe alocuri 160 de kilometri pe oră. Autorităţile au instituit cod roşu de vânt puternic.

În Belgia şi Olanda, vântul a răsturnat mai multe camioane pe autostrăzi. Pe autostrăzi s-au format cozi de 100 de kilometri, iar mai multe drumuri au fost închise din cauza copacilor smulşi din rădăcină.

Probleme au fost şi în Belgia, unde viteza vântului a depăşit 100 de kilometri pe oră în vestul ţării. Sute de locuinţe au rămas fără curent electric.

În acest timp, germanii din nord-vestul şi centrul ţării se confruntă cu cea mai puternică furtună din ultimii ani. Rafalele de vânt au atins 160 de kilometri pe oră şi au lăsat în urmă linii de electricitate rupte, trafic feroviar blocat şi copaci smulşi din rădăcină. În oraşul Hamburg, un arbore a căzut peste un bloc de locuinţe.

„Am auzit un zgomot puternic. Ne uitam la televizor, iar atunci când am auzit zgomotul, m-am întrebat dacă nu se aude cumva din casa scării”, spune un locatar.

Pentru cei aflaţi în gări a fost o aşteptare lungă, pentru ca toţi copacii doborâţi să fie îndepărtaţi de pe şine. Nu şi-au pierdut, însă, calmul.

„Ce poţi face într-o situaţie ca asta? Nimeni nu poate face nimic. E o furtună şi fiecare trebuie să găsească o modalitate de a ajunge acasă sau unde trebuie să fie”, spune o pasageră afectată de întârzieri.

  • Written by Adriana Jarnea

Category: EXTERN

Posibila sinucidere a pilotului avionului Airbus A320?

 Unul din cei doi piloți ai avionului Airbus A320 al companiei Germanwings care s-a prăbușit în Alpii francezi a părăsit cockpitul și nu a mai putut reveni, potrivit înregistrărilor sonore recuperate de anchetatori, a făcut cunoscut joi o sursă apropiată anchetei, citată de AFP.

"La începutul zborului, se aude cum echipajul vorbește normal, apoi se aude zgomotul unuia din scaune care este împins înapoi, o ușă care se deschide și se închide, zgomote care arată că cineva bate în ușă și apoi nu mai este nicio conversație până în momentul prăbușirii", a menționat această sursă care a cunoaște conținutul înregistrărilor și a confirmat o informație publicată de jurnalul american New York Times.
In timp ce inregistrarea audio ofera o perspectiva asupra circumstantelor care au dus la accidentul de marti dimineata, aceasta lasa si multe intrebari fara raspuns.  "Inca nu stim motivul pentru care unul dintre indivizi a plecat", a declarat el sub acoperirea anonimatului. "Dar ceea ce este sigur este ca la finalul zborului, celalalt pilot este singur si nu deschide usa".
Datele inregistrate de cutia neagra par sa adanceasca si mai mult misterul care inconjoara acest accident si nu ofera indicii cu privire la conditiile sau activitatea pilotului care a ramas in carlinga. Coborarea de la 11.500 de metri in aproximativ zece minute a fost alarmanta dar suficient de graduala pentru a indica faptul ca avionul Airbus A320 nu a fost avariat in mod catastrofal. În niciun moment in timpul coborarii nu a existat un dialog intre carlinga si controlorii de trafic aerian sau un alt semnal de urgenta.

Una dintre principalele intrebari este de ce pilotii nu au comunicat cu controlorii de trafic aerian in timp ce avionul a inceput neobisnuita coborare, sugerand ca pilotii sau sistemele automate ar fi putut incerca sa mentina controlul aeronavei in timp ce aceasta pierdea altitudine. Printre teoriile avansate de analistii pentru siguranta aeriana neimplicati in ancheta se numara posibilitatea ca un pilot sa fi fost incapacitat de un incendiu sau o depresurizare a cabinei.

Un oficial francez implicat in ancheta, care a vorbit sub acoperirea anonimatului, a declarat ca lipsa de comunicare dintre piloti in timpul coborarii este tulburatoare si posibilitatea ca tacerea lor sa fie deliberata nu poate fi exclusa.  "Nu-mi place", a declarat un oficial francez, care a avertizat ca analiza lui initiala se bazeaza pe informatiile foarte limitate care sunt disponibile in prezent. "Pentru mine pare foarte ciudat: este o coborare foarte lunga la viteza normala fara nicio comunicatie, desi vremea era buna".
"Pana acum nu avem dovezi care sa arate clar o explicatie tehnica", a declarat oficialul. "Asadar trebuie sa luam in considerare posiblitatea unei responsabilitati umane deliberate", a adaugat el.

Cutia neagra gasita chiar in ziua accidentului poarta urmele unui impact de o mare violenta. Totusi, a ramas intacta partea esentiala - acest cilidru facut din metal blindat. Inauntru, sunt inregistrari audio ce arata ce s-a intamplat in cockpit inainte ca aeronava sa se prabuseasca. "Am reusit sa obtinem un fisier audio care contine sunete si voci utilizabile. Nu am inteles si prelucrat inca pe deplin datele", a declarat Remi Jouty, directorul Agentiei de Investigare.

Fisierul contine in primul rand discutia dintre pilot si copilot, din care anchetatorii vor afla ce stiau cei doi din ceea ce se intampla si ce manevre au decis sa faca. "Vor asculta si zgomotele de fundal: se aude o alarma declansandu-se in cockpit? Exista avertismente ca avionul coboara prea repede sau trebuie redresat?", a relatat Scott Mayerowitz, jurnalist AP.

 

  • Written by Adriana Jarnea

Category: EXTERN

Alegeri în Franţa

Partidul condus de fostul preşedinte Nicolas Sarkozy, a câştigat peste 36% din voturi, după numărarea majorităţii buletinelor. Pe locul al doilea s-a clasat Frontul Naţional, formaţiunea anti-europeană de extremă-dreaptă, cu aproximativ 25% din sufragii. Partidul Socialist, aflat la guvernare, nu a reuşit să strângă decât puţin peste 13% din voturi. Împreună, partidele de stânga adună peste 28% din sufragii.

Pentru turul al doilea, UMP a anunţat că nu va face alianţă cu Frontul Naţional. Iar socialiştii le-au cerut alegătorilor să voteze împotriva ultra-naţionaliştilor, indiferent dacă aleg candidatul stângii sau pe cel al dreptei, informeaza digi24.ro.

Nicolas Sarkozy, liderul UMP a declarat, după rezultatul votului, că venirea dreptei la putere este inevitabilă. Dacă ai noştri compatrioţi au întors spatele în număr aşa de mare stângii, înseamnă că ei simt că au fost minţiţi în ultimii trei ani”, a spus Nicolas Sarkozy.

De asemenea, fostul preşedinte francez a spus categoric că formaţiunea pe care o conduce nu va face nici un fel de înţelegere cu Frontul Naţional, partidul anti-european şi ultra-naţionalist, condus de Marine Le Pen, care s-a clasat pe locul al doilea. „Vreau să spun că înţeleg frustrările celor care au votat cu Frontul Naţional. Dar acest partid, care are acelaşi program economic ca al extremei-stângi, care a salutat alegerea unui guvern de extremă-stângă în Grecia, nu va rezolva problemele Franţei. Din contră, le va agrava”, a spus fostul preşedinte francez.

Şi socialiştii, partidul aflat la guvernare, consideră Frontul Naţional drept cel mai periculos adversar.Vă cer fiecăruia dintre voi să vă comportaţi corect şi să vă daţi votul candidatului republican, fie că este de stânga sau de dreapta, atunci când înfruntă singur partidul de extremă-dreaptă”, a spus Manuel Valls, premierul Franţei.

În schimb, preşedintele Frontului Naţional, Marine Le Pen, consideră că rezultatul din aceste alegeri poate fi considerat un succes.Acest vot masiv pentru Frontul Naţional, care prinde rădăcini după fiecare alegere, arată că francezii vor să-şi recâştige libertatea”, a afirmat Marine Le Pen.

Francezii sunt chemați din nou la urne duminică, pentru a alege toți membrii consiliilor celor 102 departamente franceze. În jur de 90% dintre cele 2.054 de colegii sunt încă de disputat.

 

 

  • Written by Adriana Jarnea

left